نظرات اخیر
نظری داده نشده
جستجو در مجله

راهنمای سایز انگشتر: چگونه اندازه انگشتر را حساب کنیم

نوشته شده در6 سال پیش 17477
دوست‌داشتن201

همانقدر که ابزار سایزبندی حرفه‌ای انگشتر کمتر در دسترس عموم است، اما به همان اندازه بسیاز دقیق و کاراست. ابزار سایزبندی انگشتر به دو شکل است: حلقه انگشتر و میل انگشتر

از «حلقه انگشتر» می‌توان برای محاسبه دقیق سایز انگشتان استفاده کرد و از «میل انگشتر» برای محاسبه سایز دقیق انگشتر. استفاده از این ابزار بسیاز ساده است و می‌توان در تمامی فروشگاه‌های زیورآلات یکی از آنها را یافت.

ولی اگر چنانچه دسترسی به این ابزار ندارید، این مقاله به شما آموزش خواهد داد که بدون استفاده از آنها، سایز دقیق انگشت و انگشتر خود و دیگران را بیابید.

چگونه سایز انگشتر خود را بدون ابزار سایزبندی حرفه‌ای، بیابیم

قبل از شروع، لازم است بدانیم که برای محاسبه سایز انگشت و انگشتر، هیچگاه از «قطر» انگشتر استفاده نکنید. درعوض، از «محیط داخلی» انگشتر استفاده کنید.

شاید به ظاهر اندازه‌گیری قطر انگشتر آسان‌تر به نظر بیاید. مضاف بر اینکه در اینترنت سایزبندی‌های بسیاری می‌توان یافت که به جای محیط انگشتر از قطر آن استفاده کرده‌اند. اما باید توجه داشته باشید که نتیجه‌ی اینگونه اندازه‌گیری معمولا اشتباه خواهد بود!  خوب است بدانید تنها ۱ میلیمتر اشتباه در محاسبه سایز انگشت می‌تواند برابر باشد با ۲ تا ۳ سایز انگشترِ بزرگتر یا کوچکتر!

روش اول: اگر از قبل انگشتر دارید

انگشتری انتخاب کنید که دقیقا همان اندازه‌ایست که برای انگشتر جدید در نظر دارید. توجه فرمائید که قطر رکاب انگشتر در محاسبه سایز، بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر سایز انگشتر شما ۵۰ است، برای انتخاب انگشتری با رکاب پهن می‌بایست سایز ۵۱ تا ۵۲ را انتخاب نمائید. پس بنابراین بهتر است قطر رکاب هم همان اندازه‌ای باشد که برای انگشتر جدید مد نظر دارید.

از جدول سایزبندی انگشتر پرینت بگیرید و انگشترتان را با حلقه‌ها مطابقت دهید. اگر بین دو اندازه مردد بودید، اندازه بزرگتر را انتخاب کنید. اندازه به دست آمده، سایز انگشت (انگشتر) شما خواهد بود.

روش دوم: اگر از قبل انگشتری ندارید

مراحل:

  1. نخی را به دور انگشت مورد نظر ببندید و مانند تصویر محل مورد نظر را با یک خودکار علامت‌گذاری کنید و یا ببًرید.
  2. با یک خط‌کش طول به‌دست‌آمدهٔ نخ را به میلی‌متر یادداشت کنید.
  3. سپس با استفاده از جدول، سایز استاندارد انگشتتان را به‌دست آورید.

تذکر: برای استفاده از انگشترهایی که دارای رکاب‌ پهن هستند، می‌بایست سایز انگشت را یک سایز بزرگتر در نظر گرفت. 

محاسبه سایز انگشتر

جدول سایزبندی انگشتر

سایز استاندارد دور انگشت (میلی‌متر) سایز استاندارد دور انگشت (میلی‌متر)
۴۷ ۴۶٫۰ ۴۸ ۴۷٫۶
۵۰ ۴۹٫۲ ۵۲ ۵۰٫۸
۵۳ ۵۲٫۴ ۵۴ ۵۳٫۲
۵۵ ۵۴٫۰ ۵۶ ۵۵٫۶
۵۷ ۵۷٫۲ ۵۸ ۵۷٫۸۲
۵۹ ۵۸٫۷ ۶۰ ۶۰٫۳
۶۱ ۶۱٫۹ ۶۲ ۶۳٫۵
۶۳ ۶۵٫۱ ۶۴ ۶۵٫۹
۶۶ ۶۶٫۷

محاسبه سایز انگشتر برای یک هدیه غافلگیرکننده

روش اول: از اطرافیان سایز انگشتر وی را بپرسید

گاهی ساده‌ترین راه یک پرسش است! از اطرافیان و خانواده فرد مورد نظر سایز انگشترش راسوال کنید. احتمال دارد قبلا انگشتری هدیه داده باشند، بنابراین سایز انگشتر وی را خواهند دانست.

روش دوم: از انگشتر قبلی وی استفاده کنید

اگر به فرد نزدیکی دارید، می‌توانید از یکی از انگشترانش استفاده و سایز انگشتر را با توجه با آموزش‌های بالا محاسبه کنید. این می‌تواند دقیق‌ترین نتیجه را به دست آورد.

انگشتر را روی کاغذی قرار داده، با یک مداد محیط درون انگشتر را بکشید. سپس با استفاده از این سایزبندی انگشتر، سایز انگشتر را محسابه کنید. 

محاسبه سایز انگشتر

روش سوم: انگشتر با قابلیت تغییر سایز

یک انگشتر قابل سایزبندی بخرید! انگشترهای با قابلیت تغییر، سایز بهترین انتخاب برای هدیه است. به طوریکه به راحتی ۲ تا ۳ سایز تغییر می‌کند.

نظر خود را بیان کنید
پاسخی دهید

صفحه اصلی

تنظیمات

فهرست

برای ذخیره آیتم‌های دوست‌داشتنی، یک حساب کاربری بسازید.

ورود

برای استفاده از لیست خرید آینده، یک حساب کاربری بسازید.

ورود