نظرات اخیر
نظری داده نشده
جستجو در مجله

چرا نقره بخریم؟ ۷ دلیل برای خرید زیورآلات نقره اصل

نوشته شده در5 سال پیش by 7991
دوست‌داشتن81

چندین دهه است که مردم نقره را به عنوان یک کالای لوکس می‌شناسند. به طور مثال "قاشق نقره" در بین مردم دلیلی برای ثروتمندی محسوب می‌شود. نقره اصل که شامل ۹۲٫۵ درصد نقره و ۷٫۵ درصد سایر فلزات (اغلب مس) است، به عنوان نقره لوکس در بین جواهرات شناخته می‌شود. در حقیقت نقره‌ای که در مدل‌های مختلف زیورآلات به کار می‌رود، ظاهری به آن زیورآلات می‌بخشد که مرسوم و مد روز تلقی می‌شوند. طراحان جواهرات مدرن به این فلز ناب روی آورده‌اند زیرا نقره ترکیب بی‌نظیری از نرمی، زیبایی و دوام است. بسته به اینکه این که آیا شما به دنبال اکسسوری روزمره یا یک قطعه تزئینی بادوام هستید، می‌توانید زیورآلات نقره‌ای را پیدا کنید که متناسب با استایل و سلیقه شخصی شما است.

در ادامه ۷ دلیل برای اینکه به جعبه جواهرات خود زیورآلات نقره اضافه کنید، آمده است.

۱- با دوام بودن زیورآلات نقره

زیورآلات نقره هنگامی که به درستی مراقبت شوند، یک عمر دوام خواهند داشت. صاحبان زیورآلات نقره اصل می‌دانند که زیورهای نقرهٔ آن‌ها حتی بعد از گذشت ۴۰ سال می‌توانند همچنان ظاهر اولیه خود را حفظ کرده و تغییر نکنند. درست است که نقره عیار ۹۲۵ ارزان نیست اما این بیش‌تر بودن قیمت نقره نسبت به ارزش واقعی آن، به خاطر کیفیت و دوام (طول عمر) این جنس از زیورآلات است. برخی از زیورآلات نقره خوش ساخت شما حتی ممکن است در آینده به میراث و دارایی خانوادگی تبدیل شود. برای اینکه مطمئن شوید شما جواهراتی با کیفیت عالی دریافت می‌کنید، باید از فروشگاه‌ها و شرکت‌های معتبر و شناخته شده خرید کنید و بر روی زیوآلات به دنبال نشانه‌ها و علامت‌های حک شده زیر باشید:

  • 925 یا .925
  • نقره اصل (sterling silver)
  • اصل (بعضی از تولیدکنندگان نشان شخصی خود را بر روی زیورآلات حک می‌کنند)

۲- به سادگی با مد همراه شوید

هر خانمی که دوست دارد در جریان آخرین اخبار فشن، جواهرات و زیورآلات باشد به خوبی می‌داند که سرعت تغییر و تحول مد در دنیای زیورآلات سرگیجه‌آور است و به روز بودن و با خبر ماندن از آنچه که هم اکنون در دنیای جواهرات می‌گذرد و آنچه که در راه است، گاهی خسته‌کننده می‌شود. اما خوشبختانه، محبوبیت نقره به اندازه‌ای است که حضورش را در دنیای زیورآلات در هر دوره‌ای از مد و فشن  تضمین می‌کند.

جدیدترین استایل‌های زیورآلات همیشه شامل نقره می‌شوند حتی اگر طرح‌ها تغییر کنند. به طور مثال، اخیرا سنگ‌های قیمتی و مواد معدنی منبت‌کاری شده تبدیل به یکی از عناصر تشکیل دهنده زیورآلات و اکسسوری‌های بهاره و تابستانه شده‌اند. اغلب این سنگ‌ها در زیورآلات نقره تمام عیار به کار می‌روند.

در مجموع می‌توان گفت داشتن یک یا چند عدد زیور نقره در جواهرات شما نشان‌دهنده این است که شما همیشه به دنبال بهترین‌ها هستید.

۳- انتخاب‌های متنوع و نامحدود

از آنجا که نقره یک فلز نسبتا نرم است، طراحان زیورآلات نقره به راحتی می‌توانند آن را شکل دهند و به طرح‌های مختلفی در بیاورند که این باعث می‌شود آن‌ها همیشه مدل‌های جدید و به روزی برای عرضه به مشتریان خود داشته باشند.

تنوع بی نظیر زیورآلات نقره در طرح و شکل (استایل)، شما را مطمئن می‌کند که حتما یک یا چند تکه متناسب با استایل و سلیقه خود پیدا خواهید کرد. هم‌چنین با توجه به اینکه آیا شما به دنبال دستبند، حلقه یا آویز و گردنبند هستید، خود هزاران گزینه وجود دارد.

حتی وفاداران نقره تمام عیار هم هرگز به مدل‌های محدود و مفاهیم قدیمی محدود نمی‌شوند و پیوسته در حال نوآوری هستند. همیشه یک تکه زیور نقره جدید برای تازه و به روز نگه داشتن مجموعه و کلکسیون زیورآلات شما وجود دارد.

۴- به راحتی مجموعه جواهرات جدیدی بسازید

تنوع و گستردگی انتخاب‌هایی که برای خرید نقره‌جات وجود دارد به راحتی این امکان را می‌دهد که شما مجموعهٔ زیورآلات خود را به سرعت به روز کنید یا یک کلکسیون جدید جواهرات داشته باشید. شاید شما بخواهید نگاهی به یکی از گران‌ترین زیورآلات خود بیندارید. نقره اصل متمم اکثر فلزات است بنابراین لازم نیست شما در مورد چیزی نگران باشید.

به همین ترتیب، اگر شما به دنبال زیورآلات فوق‌العاده منحصر به فرد هستید، نقره باید در لیست شما باشد. طراحان زیورآلات از نقره برای ایجاد طرح‌های خلاقانه خود استفاده می کنند. یکی از مزایای بزرگ نقره این است که فقط در نزد مصرف‌کنندگان و مشتریان محبوب نیست بلکه برای طراحان و سازندگان جواهرات نیز بسیار محبوب است.

مردم از خرید جدیدترین سبک‌ها و مدل‌هایی که طراحان می‌سازند، هیجان زده هستند و طراحان خوشحال از این که چیزهای جدیدی را خلق می‌کنند. زیورآلات نقره یک برد برای هر دو طرف است.

۵- همه کارهٔ باورنکردنی!

استفاده از زیورآلات نقره همیشه و در هر موقعیتی «مناسب و متناسب» است. برای استفاده در یک گردهمایی سالیانه، استفاده در یک مراسم شام غیر رسمی و یا جلسه اولیا و مربیان مدرسه فرزندانتان. شما حتی ممکن است بتوانید همان تکه نقره را برای هر سه مورد و موقعیت استفاده کنید. چرا؟ چون ذات نقره به گونه‌ای است که یک حس درجه یک را به هر ظاهری اضافه می کند.

شاید شما بخواهید نقره‌جات اصل را به مجموعه جواهرات خود که شامل تعداد زیادی تکه‌های طلای سفید و یا پلاتینیوم هست اضافه کنید، در این مورد اصلا نگران نباشید که جواهرات جدید شما با لباس‌های شما مانند مجموعه قدیمی ( طلای سفید و پلاتینیوم) سازگار و متناسب نخواهد بود. در حقیقت، شما حتی می‌توانید زیورآلات نقرهٔ خود را با یک قطعه طلای سفید یا پلاتین بپوشید و جوری جلوه کنید که انگار جواهرات شما ست هستند!

در این حالت رنگ‌های جواهرات شما به اندازهٔ کافی به هم نزدیک هستند و  به قدری با هم هارمونی خواهند داشت که به نظر نمی‌آید که شما زیورآلات خود را با هم ترکیب کرده‌اید. در عوض، یک ظاهر و تصویر جدید ایجاد می‌کنید که منحصر به فرد شما است.

۶- زیورآلاتی بدون ایجاد حساسیت پوستی

بر خلاف قطعات ساخته شده از آهن و برنج یا دیگر فلزات پایه که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند و باعث حساسیت پوستی شوند، زیورآلات نقره حاوی فلزاتی نیست که باعث آلرژی و حساسیت پوست شما شود.

افرادی که به فلزات مانند نیکل و یا برنج حساسیت دارند، می‌توانند بدون نگرانی، از زیورآلات نقره اصل استفاده کنند. این موضوع بیشتر از همه برای گوشواره مهم است. شما می‌توانید آنها را بدون نگرانی از اینکه باعث عفونت گوش شما شود استفاده کنید. عنصری که معمولا به عنوان مکمل به نقره اضافه می‌شود، مس است که این فلز حساسیت و واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند.

زیورآلات نقره را با خیال آسوده استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که بعدا هیچ عواقبی نخواهد داشت.

۷-  نگهداری ساده و آسان

با اینکه نقره بسیار زیباست، بسیاری از خانم‌ها و آقایان تنها به خاطر یک دلیل از نقره‌جات استفاده نمی‌کنند، آن هم کدر و تیره شدن آن است. این که یک قطعه نقره مورد علاقتان ناگهان و پس از مدتی نگهداری در جعبه جواهرات کدر شود و یا تغییر رنگ دهد، ناراحت کننده است. همه نقره‌ها ممکن است با گذر زمان کدر شوند و تغییر رنگ دهند، به خصوص اگر به طور مرتب استفاده نشوند.

بله این یک خبر خوب است! پوشیدن مرتب زیورآلات نقره واقعا می تواند به جلوگیری از تیره شدن آن کمک کند.

چربی که بر سطح پوست شما وجود دارد تمیزکننده طبیعی نقره است، به این معنی که شما لازم نیست در موردتیره شدن و تغییر رنگ جواهرات نقره خود نگران باشید. حتی اگر زیورآلات نقره شما کدر شود، نگران نباشید راه های آسانی برای بازگرداندن رنگ و درخشش اولیه آن وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید از «چگونه نقره سیاه شده را سفید کنیم: روش و مراحل» بازدید کنید.

در بیشتر فروشگاه های نقره و طلا، صنایع دستی و یا فروشگاه های ظروف فلزی می‌توانید جلادهنده پیدا کنید که با نقره شما سازگار است. تمیز کردن نقره‌جات خود با یک جلادهنده و یا یک پارچه تمیز می‌تواند درخشش اولیه آن‌ها را بازگرداند و زیورآلات شما را جلا دهد.

منبع: www.romadesignerjewelry.com
ترجمه و ویرایش: مرجان قنادزاده

نوشته‌های مربوط
نظر خود را بیان کنید
پاسخی دهید

صفحه اصلی

تنظیمات

فهرست

برای ذخیره آیتم‌های دوست‌داشتنی، یک حساب کاربری بسازید.

ورود

برای استفاده از لیست خرید آینده، یک حساب کاربری بسازید.

ورود