نظرات اخیر
نظری داده نشده
جستجو در مجله

۸ روش برای براق نگه داشتن انگشتر نقره

نوشته شده در5 سال پیش 19964
دوست‌داشتن36

اگر تا به حال یک حلقه، گردنبند و یا جواهرات دیگرتان سیاه و کدر شده باشد، می‌دانید که چقدر آزاردهنده خواهد بود. قطعه زیبایی که اکنون به نظر می‌رسد کسل‌کننده و بی‌روح است.

خوشبختانه، با توجه به روش‌های آسان مراقبت، ساده است که در کمترین زمان ممکن، زیورآلات خود را مجددا درخشان و پر زرق و برق ببینید!

اگر یک حلقه یا زیورآلات نقره دیگری دارید که مانند روز اول جذاب نیستند، این نوشتار برای شماست! در این راهنما به هشت روش آسان که می‌تواند برای بازگرداندن زیورآلات به ظاهر جدید و جذاب ختم شود، می‌پردازیم.

۱- پولیش مداوم

یک راه عالی برای سفید و براق نگه داشتن جواهرات نقره - از انگشتری که هر روز استفاده می‌کنید گرفته تا گردنبند مجلسی و کلاسیک که در مواقع خاص به سراغش می‌روید- پولیش و صیقل دادن مداوم و همیشگی آن است.

یک پارچه پولیش نرم مانند پارچه‌های مخملی یا پارچه‌های مخصوص تمیزکردن شیشه عینک، در این‌جور موارد بسیار کارآمد خواهند بود. با این‌گونه پارچه‌ها می‌توانید روزانه و به طور مداوم و به سادگی انگشتر یا دستبند نقره خود را تمیز نگه دارید. اگر دسترسی به اینگونه پارچه‌ها نداشتید، پارچه‌های نخی و میکروفیبر نیز بسیار کارآمد خواهند بود.

از به کار بردن پارچه‌های زبر مانند دستمال کاغذی برای سفید و براق کردن زیورآلات، اجتناب کنید. اینگونه ابزار ممکن است در ابتدا نرم به نظر بیایند، ولی در آنان از الیاف ساینده استفاده می‌شود که همین باعث خش افتادن بر روی زیورآلات شما خواهد شد.

اگر به طور مداوم جواهرات نقره خود را پولیش کنید، هیچ شانسی برای سیاه و کدر شدن آن وجود نخواهد داشت! اگر به هر دلیلی توان تمیزکردن روزانه آنها را ندارید، به ادامه مطالب توجه فرمائید.

۲- شستن زیورآلات

اگر از انگشتر نقره یا سایر زیورآلات خود به طور روزانه استفاده نمی‌کنید، ممکن است متوجه شروع سیاه و کدر شدن آن نشوید. اگر متوجه شدید که قطعه جواهر مورد علاقهٔ شما کدر شده است، نگران نشوید. به راحتی می‌توانید شفافیت را به آن برگردانید.  

اولین و ساده‌ترین گزینه برای سفید کردن نقره جات شما، شستن آن با آب ولرم و شوینده‌های رایج مانند مایع ظرف‌شویی است! اما حتما قبل از شستن مطمئن شوید که شوینده‌ٔ شما دارای فوسفات و آمونیاک نیست که در اینصورت باعث بیشتر سیاه شدن قطعه نقره خواهد شد.

۳- سفیدکردن با جلاسنج (براق‌کنندگان تجاری)

اگر پولیش کردن یا شستن با مواد شوینده به اندازه کافی راضی‌کننده نبود، می‌توانید از براق‌کننده‌های تجاری که برای این کار تهیه شده‌اند استفاده کنید. 

استفاده از جلاسنج می‌تواند نتیجه عالی در پی داشته اما به همان اندازه ممکن است استفاده کردن از آنها دشوار و در برخی موارد خطرناک باشد.

اکثر جلاسنج‌های تجاری دارای مواد شیمیایی هستند که در صورت استفاده نادرست، می‌توانند مضر و آسیب‌زننده باشند. به عنوان مثال، اگر اتاق شما دارای تهویه مناسب نباشد، بخارات و گازهای تولیدشده توسط این مواد، می‌تواند کشنده باشد.

اگر در انتخاب نوع براق کننده اشتباه کنید و یا از دستورعمل‌های توصیه‌شده بر روی محصول استفاده نکنید، ممکن است در نهایت باعث آسیب جدی و از بین رفتن زیورآلات شود.

۴- روش خانگی برای براق کردن نقره جات

اگر تمایلی به استفاده از سفید کننده‌های تجاری نداشتید و روش‌های قبلی نیز کارساز نبود، بنابراین می‌بایست دنبال راهکار جایگزین بگردیم. 

روش‌های خانگی سفیدکردن نقره که قبلا به طور مفصل در مورد آن صحبت کرده بودیم، می‌توانند نتیجه بسیار عالی در پی داشته باشند. می‌توانید با ساده‌ترین ابزارهای خانگی مانند جوش شیرین، روغن زیبتون، سرکه و سایر موارد، تمیزکننده‌های کارا بسازید. 

توجه: اگر جواهر شما چیزی بیشتر از یک نقره ساده است، (به طور مثال دارای سنگ و نگین)، باید مراقب باشید. این شوینده‌های طبیعی و خانگی می‌تواند به قطعه دوست‌داشتنی شما آسیب وارد کند. 

برای اطلاع بیشتر می‌توانید از این نوشته استفاده کنید.

۵- براق کردن حرفه‌ای

هیچ گزینه‌ای بهتر از یک پولیش حرفه‌ای نیست، به همین سادگی!

در مواردی که قطعه نقره دچار سیاه و کدر شدگی شدید است (مانند زمانی که با مواد شیمیایی مثل وایتکس برخوردی داشته) ، تنها راه چاره یک پولیش حرفه‌ای توسط متخصص است. شما می‌توانید بعد از این عمل، به طور متناوب و مرتب قطعه نقره خود را تمیز کرده و همانگونه که در گزینه شماره ۱ این مطلب اشاره شد، زیورآلات خود را براق و سفید، نگه‌دارید.

به یاد داشته باشید که پولیش حرفه‌ای زیورآلات به طور معمول،دارای هزینه‌ای بسیار ناچیز است و تقریبا تمام فروشگاه‌های نقره و طلا قادر به انجام آن هستد.

۶- نگهداری در جای مناسب

به یاد داشته باشید که عمدتا دلیل کدر شدن نقره، فعل و انفعلات شیمیایی حاصل از برخورد نقره با هواست. پس اگر به طور مداوم از زیورآلات خود مانند انگشتر یا گردبند نقره استفاده نمی‌کنید، آن را در جایی نگهداری کنید که از تماس مداوم با هوا محفوظ باشد.

نگهداری از جواهرات درون یک کیسه پلاستیک با محفظه محکم، راهکار بسیار خوبی برای دستیابی به این هدف است. تنها به یاد داشته باشید که از کیسه‌های مجزا برای نگهداری از زیورآلات استفاده کنید، چرا که در غیر اینصورت ممکن است باعث خراش و آسیب‌دیدگی قطعات شود.

اگر به هر دلیلی امکان نگهداری از جواهرات درون کیسه‌های پلاستیکی ندارید، راه‌های دیگری نیز وجود دارد.

قطعه مورد نظر خود را در جایی با کمترین میزان رطوبت نگهداری کنید. برای دستیابی به این هدف می‌توانید از یک تیکه گچ و یا مقداری برنج و یا یک قطعه سیلیکونی استفاده کنید. به عنوان مثال، انگشتر نقره خود را درون جعبه‌ای قرار داده و کنار آن کمی برنج خشک قرار دهید! برنج رطوبت هوا را به میزان زیادی به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود انگشتر شما به مدت طولانی براق باقی بماند.

۷- دور نگه داشتن از مواد شیمیایی

ترکیب شیمیایی نقره‌جات با هوا تنها عامل کدر شدن قطعه نقره نیست.

بسیاری از مواد شوینده شیمیایی مورد استفاده در منازل می‌تواند قاتل شفافیت نقره باشد! مواد شوینده‌ای مانند وایتکس به شدت باعث سیاه شدن نقره می‌شود. حتی مواد غذایی مانند تخم‌مرغ و سس مایونز می‌تواند نقره‌جات را سیاه کند.

پس به یاد داشته باشید که هنگام شستشوی ظرف و یا پختن غذا، بهتر است قطعه زیورآلاتی مانند انگشتر یا دستبند را استفاده نکنید.

۸- استفاده مداوم از زیورآلات

شاید باور نکنید ولی آسان‌ترین و بهترین راه حل برای جلوگیری از سیاه شدن نقره و همچنین سفید و براق ماندن آن، استفاده دائمی از آن است!

چربی طبیعی پوست شما باعث سفید و براق شدن و ماندن زیورآلات نقره از جمله انگشتر می‌شود. تنها کافیست از برخورد زیورآلات خود به مواد اشاره شده جلوگیری کنید. 

چه جعبه جواهراتی مملو از زیورآلات داشته باشید یا تنها یک قطعه انگشتر نقره، مراقبت از جواهرات می‌تواند آنان را برای سالیان دراز مانند روز اول زیبا، براق و تمیز نگه دارد.

آیا انگشتر نقره‌ای ندارید که احتیاج به مراقبت داشته باشد؟ شاید اکنون وقت امتحان یک چیز جدید و لذت‌بخش باشد! از کلکسیون انگشتر نقره ما دیدن کنید. شاید به انگشتر دست ساز نقره علاقه داشته باشید. حتما حلقه‌ای مناسب شما وجود دارد!

منبع: www.romadesignerjewelry.com

نوشته‌های مربوط
نظر خود را بیان کنید
پاسخی دهید

صفحه اصلی

تنظیمات

فهرست

برای ذخیره آیتم‌های دوست‌داشتنی، یک حساب کاربری بسازید.

ورود

برای استفاده از لیست خرید آینده، یک حساب کاربری بسازید.

ورود