نظرات اخیر
نظری داده نشده
جستجو در مجله

چگونه نقره سیاه شده را سفید کنیم: روش و مراحل

نوشته شده در6 سال پیش 35776
دوست‌داشتن18

این مقاله به شما آموزش می‌دهد چگونه با استفاده از ابزار ساده در منزل، نقره سیاه شده خود را سفید کنید. این آموزش همچنین شامل راه‌های جلوگیری از سیاه شدن نقره نیز می‌باشد.

در مقاله آیا نقره اصل سیاه می‌شود؟ دلیل و چگونگی سیاه شدن نقره را شرح دادیم. اکنون به طور مفصل روش‌های جلوگیری از سیاه شدن نقره و سفید کردن (پولیش) نقره سیاه شده را مرور خواهیم کرد.

چگونگی پرداخت روزانه نقره برای جلوگیری از سیاه شدن پولیش ملایم

برای درخشان ماندن، نقره می‌بایست دائماً پولیش شود. به طور ایده‌آل روزانه بعد از درآوردن زیورآلات ( شما می‌بایست هر روز زیورآلات را در بیاورید). اگر براق کردن روزانه برایتان دشوار است، حداقل یک بار در هفته (اگر دائماً از زیورآلات استفاده می‌کنید) و یا یک بار در ماه (اگر گاه و بیگاه از زیورآلات استفاده می‌کنید) می‌تواند درخشش دائمی را به ارمغان آورد.

این براق کردن را به عنوان یک کار پیشگیرانه انجام دهید. پولیش نقره، کاری بسیار ساده و سریع خواهد بود مخصوصاً اگر از دستمال مخصوص این کار استفاده کنید.

چگونه گردنبند نقره را پولیش کنیم

روش:

۱- برای براق کردن گردنبند یا دستبند نقره، از دستمال نخی و تمیز استفاده کنید، ابتدا آویز گردنبند را با حرکات مدور کاملا تمیز کنید سپس زنجیر را با حرکت رفت و برگشت براق کنید.

۲- به یاد داشته باشید هنگام تمیزکردن زنجیر گردنبند، به آرامی این کار را انجام دهید، درغیر اینصورت ممکن است زنجیر دچار پارگی شود.

سفیدکردن گردنبند نقره

چگونه انگشتر نقره را پولیش کنیم

روش:

۱- برای براق کردن رینگ یا دستبند پهن نقره، درون و بیرون حلقه را با یک پارچه تمیز نخی به محکمی تمیز کنید.

۲- برای براق کردن انگشترهای نگین‌دار ابتدا داخل حلقه را با پارچه تمیز کنید، سپس به آرامی قسمت بیرونی انگشتر را پرداخت کنید تا به درخشش لازم دست یابید.

سفیدکردن انگشتر نقره

چگونگی پرداخت نقره سیاه شده پولیش سفت و سخت

اگر محصول نقره در حال حاضر درخشش خود را از دست داده و لکه‌های زرد و سیاه بر روی آن نمایان شده، به معنی شروع سیاه شدن است. پیشنهاد ما در اینجور مواقع، سپردن قطعه‌ی نقره‌ای به دست یک متخصص است. متخصصین کازماتیکس این آمادگی را دارند که پولیش و پرداخت محصول نقره شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

پرداخت حرفه‌ای

پرداخت نقره‌جاتی که شدیداً سیاه شده‌اند دارای چند مرحله است که نیاز به متخصص و ابزار تخصصی این کار دارد. معمولا مراحل کار بدین گونه است که ابتدا با یک سمباده‌ٔ نرم، روی نقره را سمباده می‌زنیم تا لایه‌ی ابتدایی جرم‌گرفتگی از بین برود. سپس محصول نقره را با دستگاهی (دستگاه پرداخت) که دارای چرخی مدور از جنس نمد/پنبه است، درخشان می‌کنیم. و در نهایت محصول در درون چرخ مدور دیگری قرار می‌گیرد و همراه با مواد شوینده‌ و ساچمه‌های مخصوص، شسته می‌شود. نتیجه نهایی، یک محصول نقره با درخششی بی‌نظیر خواهد بود!

مراحل توضیح‌داده‌شده مشخص می‌کند که نمی‌توان از یک «پرداخت خانگی» انتظار نتیجه‌ٔ فوق را داشت. از طرفی دیگر، پرداخت محصول شما هزینه‌ٔ بسیار کمی خواهد داشت. پس اگر شرایط سپردن محصول خود به دست متخصص را دارید، این بهترین انتخاب شما خواهد بود.

سفیدکردن حرفه ای نقره

پرداخت خانگی

اما اگر شرایط سپردن محصول به دست متخصص را نداشتید نگران نباشید! همچنان امکان سفید کردن نقره سیاه‌شده وجود دارد. این کار می‌بایست با یک سری ابزار و با دقت انجام شود که آسیبی به محصول وارد نشود.

اکنون توضیح خواهیم داد که چگونه باید پرداخت خانگی انجام داد تا نتیجه‌ای مطلوب داشته باشد.

چگونگی پرداخت خانگی نقره پولیش ملایم

اگر مجبور به پرداخت نقره در منزل هستید بهتر است ابزاری مخصوص این کار را تهیه کنید.

سفید کردن با پولیش صنعتی

محصولات پاک‌کننده زیادی در بازار یافت می‌شود که مخصوص پرداخت نقره‌جات است. بهتر است از محصولات شناخته شده استفاده کنید تا آسیبی به نقره وارد نشود.

۱- ابتدا با یک دستمال نخی مرطوب و مقدار کمی مواد شوینده، نقره را تمیز کنید و سپس به خوبی خشک نمائید.

۲- دستکش لاستیکی به دست داشته باشید.

۳- نقره را به مقداری از پولیش صنعتی آغشته و با دستمال نخی تمیز و نسبتاً مرطوب، سطح نقره رو به خوبی تمیز کنید. به یاد داشته باشید پولیش صنعتی نباید به مدت طولانی با سطح نقره در تماس باشد زیرا باعث آسیب‌دیدگی آن می‌شود.

۴- اکنون دستمال آغشته به پولیش را به نرمی و با حوصله به سطح نقره مالش دهید تا زمانیکه تیرگی آن از بین برود.

۵- در نهایت، مطمئن شوید که سطح نقره را از ماده پولیش کاملاً تمیز کرده‌اید. این کار می‌تواند با یک دستما تمیز و نخی دیگر انجام شود.

سفیدکردن نقره با پولیش صنعتی

سفید کردن با ابزار

در زمانی‌که سیاه شدگی نقره شدید نباشد، استفاده از یک مخزن اولتراسونیک انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

با این ابزار نه تنها می‌توان برای سفید کردن نقره‌جات استفاده کرد، بلکه می‌توان برای تمیزکردن عینک، ساعت و تیغ صورت نیز استفاده کرد. هیچ ماده شیمیایی احتیاج نیست. آب معمولی را درون مخزن بریزید و اجازه دهید حباب‌های ریز وظیفه‌شان را انجام دهند!

سفیدکردن نقره با مخزن اولتراسونیک

همچنین می‌توانید از ابزاری به نام «پولیش قلم‌مویی» استفاده کنید. اگر نقره دارای زنگ‌زدگی زیاد نباشد، این ابزار می‌تواند بسیار سودمند باشد. قسمت پایینی ابزار را بپیچانید و با مالش نوک قلم‌مویی آن به روی نقره، درخشش را به محصول برگردانید.

سفیدکردن نقره با استفاده از پولیش قلم مویی

استفاده از هرکدام از روش‌های شرح‌داده شده (پولیش، مخزن اولتراسونیک و پولیش قلم‌مویی) می‌تواند نتیجه خوبی مانند یک پولیش حرفه‌ای به ارمغان آورد. اگر شما زیورآلات و محصولات نقره زیادی دارید، استفاده از این ابزارها می‌تواند روش خوبی برای صرفه‌جویی باشد.

و اما اگر هیچکدام از ابزار بالا را در دسترس ندارید و امکان پرداخت حرفه‌ای هم وجود ندارد، همچنان امکان سفیدکردن نقره با وسایل ساده خانگی و ارزان وجود دارد.

چگونه نقره را با ابزار ساده خانگی پرداخت کنیم

پرداخت خانگی نقره با جوش شیرین

به عنوان یک متخصص، پرداخت زیورآلات با جوش شیرین را توصیه نمیکنیم. زیرا جوش شیرین می‌تواند باعث ساییدگی سطح اجسام شود. قبل از اینکه بخواهید از این روش استفاده کنید، مطمئن شود جواهر شما دارای نگین‌هایی مانند فیروزه، مروارید و آبکاری نباشد، زیرا ممکن است باعث آسیب و ساییدگی شوند.

اگر محصول دارای ارزش بالا است، آنرا به دست متخصص بسپارید.

روش:

۱- یک لیتر آب و یک قاشق سوپخوری جوش شیرین را درون ظرف بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. هنگامی که آب جوش آمد، نقره را به مدت ۱۰ ثانیه درون ظرف قرار داده (اگر سیاهی شدید است مقداری بیشتر) و سپس یا یک انبر آنرا خارج کنید.

۲- اگر سیاهی همچنان باقی بود، با استفاده از یک چهارم فنجان جوش شیرین و دو قاشق سوپخوری آب، خمیری درست کنید و با یک اسفنج نقره را مالش دهید. سپس با آب به خوبی شستشو دهید و خشک کنید.

پرداخت خانگی نقره با سرکه

روش پرداخت خانگی محبوب دیگر، استفاده از سرکه سفید است. این روش مقداری بیشتر از روش‌های بالا به زمان لازم دارد:

۱- زیورآلات نقره خود را در یک ظرف گلدانی شکل تمیز قرار دهید.

۲- سرکه سفید را درون ظرف بریزید به اندازه‌ای که زیورآلات در آن غوطه‌ور شود.

۳- اجازه دهید به مدت ۲ تا ۳ ساعت (بسته به مقدار سیاهی) زیورآلات درون ظرف بماند. 

سفیدکردن نقره با استفاده از سرکه سفید

از سایر روش‌های سفیدکردن نقره‌جات اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث آسیب‌دیدگی زیورآلات شما شود. این روش‌ها می‌تواند استفاده از خمیردندان، آب‌لیمو، پودر لباس‌شویی، گچ و ... باشد که بارها شنیده‌ایم!

پرداخت با روش‌های خانگی سریع و ارزان است اما به یاد داشته باشید که پرداخت حرفه‌ای می‌تواند نتیجه‌ای فوق‌العاده به همراه داشته باشد. اگر محصول جواهر گرانبهایی دارید که احتیاج به پرداخت دارد، می‌توانید از متخصصین کازماتیکس کمک بگیرید. کازماتیکس بهترین انتخاب شما خواهد بود!

منبع: centimegift.com

نوشته‌های مربوط
نظر خود را بیان کنید
پاسخی دهید

صفحه اصلی

تنظیمات

فهرست

برای ذخیره آیتم‌های دوست‌داشتنی، یک حساب کاربری بسازید.

ورود

برای استفاده از لیست خرید آینده، یک حساب کاربری بسازید.

ورود